Dag 11, 13 sept

13 september 2019 - Agadir, Marokko

Vrijdag de 13.... Wat zal deze dag ons brengen....Na het ontbijt gaan even voorbij het hotel kijkje nemen in de kasbah van Taourirt. Met zn tal van gangen, trappen, versierde plafonds en muren moesten we echt bij elkaar blijven. Een doolhof! En toen....rijden. Vandaag naar Agadir, 350 km...We rijden weer op weggetjes met links en rechts weer stenen, rotsen, afgronden. Lijkt hier geen eind aan te komen. Iedereen dommelt weg. Ze hebben allemaal minder geslapen vannacht. We zitten sinds gister allemaal onder de muggenbulten, dus krabben ons suf. We dachten eerst aan bedwantsen of vlooien. Dus gisteravond wel eerst de bedden gecontroleerd. Nix!! Maar wel giga jeuk😫. Onderweg een korte fotostop, en daarna koffie☕....na een stuk rijden bij een maison de safran geweest. Daar gezien hoe het proces gaat. In een bloem zitten 3 stampers, de Saffraan. In Nl kost dit heel veel geld...potje van 1 ons hier 4.50...even verder nog even bij een argonboom stil gestaan. In deze boom zitten vruchten waar ze argonolie van maken. Dit is een marokaans product die in de keuken en voor vele andere dingen word gebruikt. De lunch was in een kasteeltje, wat van een belangrijk man is geweest. Nu hotel/restaurant. Was prachtig en lekker. Vervolgens weer snel de bus in om nog even met gierende banden door 'Little Marrakech' te rijden. Wij dachten allemaal een bezoek. Maar het programma van reisleider Galit en ons verschilt soms een beetje. Jammer, was wel een bezoekje waard. In het hotel waren we rond 6. Douchen en naar beneden richting buffet. 1 vd groep was jarig, dus zingen. We hadden gelapt en iets voor hem gekocht. Na het eten kwam er een grote taart met een kaarsje, gebracht door het personeel met een marokaans verjaardagsliedje....nog even in de bar vh hotel wat drinken, dan lekker slapen....😴