Dag 6, 8 sept

9 september 2019 - Fez, Marokko

Jippie, we konden uitslapen. Ja konden, maar ik was alweer vroeg wakker. 5 uur begon het ochtendgebed....ff ingesukkelt, en er toch maar uitgegaan om half 9 fris en fruitig aan het ontbijt te zitten. Wel nog vlug daarna de blog van gisteren te schrijven. Want na een paar borrels wil dat niet echt meer lukken. Wil geen rare dingen opschrijven😂 tegen 9.15 koffers in de bus en go.....We gingen nog een gedeelte van Meknes bekijken. Reden langs prachtige stadspoorten, grote wal en grenier van Meknes...een oud paleis met oude paardestallen. Het werd verteld door een gids. Je moet het je allemaal een beetje kunnen voorstellen hoe het toen was...ach was best mooi. Leverde mooie foto's op. Daarna een stukje lopen langs mooie stukjes, waarna we met de bus naar het grote El Hedim plein werden gebracht voor de koffie. Dit plein is het hart vd Medina. Daarna werden we losgelaten en mochten we zelf verder kijken. We werden gewaarschuwd dat we beter niet overal konden komen. Mensrn worden hier gauw boos als je foto neemt, willen overal geld voor hebben. Zijn erg arm, en er word ook een hoop gestolen. Op het plein ook wat gegeten. Daarna ging onze reis verder naar Fes...naar ons volgende hotel. Niet veel bijzonders. Oud, verpauperd....lekker gezwomnen, gekletst, gelachen...want dat kunnen we wel. Later even wat geld gepint, wat wijn, bier en chips ingeslagen...want s'avonds is het hier niet echt veilig...hebben wij weer!!!. Eten was niet geweldig, dus waarschijnlijk word het morgen ergens anders eten. Beetje hotel rondgelopen, met andere vd groep ff lekker gezeikt over hotel. Op de kamer van Ton en Janny maar een borrel gedaan. We wilde een gekke snapchat maken. Niet gelukt, maar die houden jullie tegoed. Nu oogjes dicht, en snaveltjes toe.....