Dag 5, 7 sept

7 september 2019 - Meknes, Marokko

Pfff, dat was een vroegertje gister. 6 uur ging het wekkertje...half 8 zou de bus vertrekken. We gingen naar de hoofdstad Rabat. Het was best een stuk rijden, dus onderweg lagen we heerlijk te knorren...😴 In Rabat gingen we als 1e langs het koninklijk paleis. Tja alweer een paleis. Wist niet dat een koning zoveel paleizen  kon hebben. In elke grote stad staat er 1. Zoveel krotjes en armoede onderweg, niet te begrijpen. En dan zit onze reisleider Galit nog te vertellen dat de koning veel voor de mensen doet...en geen kwaad over de koning. Dan krijg je ruzie. De koning is heilig! Galit liet een foto zien van het gezin. Zijn vrouw stond er niet op. Die had dingen gedaan die niet konden. Dus ik later op internet zoeken. Hij is gescheiden, zijn vrouw is van gewone afkomst en doet veel voor de medemens, niet goed dus....hun 2 kinderen wonen bij de koning, mogen niet tegelijk naar hun moeder, want hij is bang dat ze er vandoor gaat met ze......Dit was even leermoment. Verder naar de dag....Daarna naar een mausoleum van Mohammed 5. Hier word later koning Hassan de 2e bijgezet. Dit alles word zeer goed bewaakt.......Toen onze lunch, het was al tegen 4 uur, honger!!!  Was heerlijk, een tajine met cous cous, groente en kip. Daarna naar Volubilis, een romeinse nederzetting, met vele overblijfselen en mozaieken. Interessant, mooie foto's gemaakt. Tegen 7 waren we in ons 3e hotel, mooi en netjes. We konden daar avondeten, maar niet gedaan, zaten bomvol. Dan maar heerlijk borrelen met de meegebrachte chips en nootjes. Zondag kunnen we uitslapen...9.15 vertrek😀