Dag 4 woensdag 2 sept

3 september 2020 - Vieste, Italië

Vanmorgen op tijd wakker. Vandaag op pad om wat te gaan bekijken. Heerlijk weer, niet te warm, af en toe een wolkje.....Maar eerst ontbeten. We hadden brood over wat op moest, dus wentelteefjes gemaakt. Dat was een tijd geleden!! Daarna op pad naar Peschici. Een prachtig oud stadje met allerlei smalle straatjes en prachtige uitzichten. De weg er naar toe met vele slingerbochten. Om misselijk van te worden. Maar ja, dan zie je ook wat...Daarna een kleiner dorpje Rodi Garganico. Mooi, maar mooier verwacht. Dat heb je dus ook wel eens....We hadden een afspraak met iemand om een trabucco te gaan bekijken. De trabucco bestaat uit een  constructie van hout dat bestaat uit een platform dat uitsteekt in de zee en verankerd is aan de rots door grote stammen van hout die enkele meters boven het water hangen. Lange armen, antennes genaamd, die een enorm net ondersteunen, dat de samenvloeiing van zeestromingen gebruikt om vissen te vangen. Grappig om te zien, en we mochten meehelpen het net naar boven te draaien. Deze trabucco's worden niet meer gebruikt. Daarna lekker gegeten in een tentje aan het strand. Terug in het huisje wat ingepakt. Morgen het langste stuk tussen alle accomedaties. We gaan naar Martina Franca. Maar eerst lekker tukken en morgen vroeg weer op.....