Dag 2, 4 sept.....volle dag!!

4 september 2019 - Marrakesh, Marokko

Wat een nacht, stond bekaf op. Vandaag een lange dag voor de boeg. Eerst om 8.00 lekker ontbijtje, dat ging er wel in. Rond 9.00 verzamelen om richting de Koutoubia Moskee te gaan. Alleen te bezichtigen aan de buitenkant voor de niet moslims🤔 De buitenkant was mooi met zn bloemen en waterpartij.  Tussendoor werd er even een apotheek in het programma gegooid met de bekende argonolie....verkoopstuntje😱 Reinoud had ook nog iets, werd gegrepen door de politie. Hij wilde foto nemen vd hoofdstraat, maar politie dacht van hun. Het is nl not done om van politie, vrouwen of andere personen ongevraagd foto's te maken. Reinoud moest zn foto's laten zien. Nadat ze zagen dat ze er niet opstonden lieten ze hem gaan...had hij weer!! Gelukkig even een koffiebreak en vervolgens richting het Bahia paleis, wat 1 vd mooiste paleizen vd stad is. Prachtige tegels en decoraties van ceder en marmer, maar een doolhof.  In de tuinen Saaditombes, er waren er 3. Apart voor mannen, vrouwen en kinderen. Geen namen, ieder had zn eigen mozaiekgraf. Reinoud waren we kwijt, en ik liep met Ton en Janny steeds voor ons gevoel hetzelfde rondje. Maar de uitgang gevonden hoor!! Daarna richting hotel voor de lunch. We besloten daarna in onze vrije uurtjes maar even een zwemmomentje in te lasten, en dat wel even lekker, was erg warm, zweterig weer. Om 18.00 werden we opgepikt door de bus, en reden we naar de oude Medina, naar het Djemaa el Fnaplein..het hart van Marrakech. Wat een gekkenhuis!! Van alle kanten word je bestormd met apen, slangen, kleding, horloges. Je kunt het zo gek niet bedenken. En geen foto's maken, anders moet je betalen....tegen 20.00 gingen we naar een fantastich restaurant, waar we heerlijk gegeten hebben en ons 1e wijntje en biertje gedronken hebben. Heerlijk!!!  In hotel geen wijn....tja moslimland...

Nu lekker slapen, morgen nieuwe dag.....