Dag 17, 19 sept

19 september 2019 - Essaouira, Marokko

Onze laatste dag is aangebroken in Marokko. Na het ontbijt even in de jodenwijk van Esseouira geweest. Heel oud, maar toch wel mooi om even binnen te kijken. Ze zijn de hele boel aan het opknappen, wat hard nodig is...tussendoor zoals de afgelopen dagen een bakkie nos nos. We wilde allevier niet echt iets meer kopen, maar kwamen toch weer met iets thuis. Wij met een dokters/reistas van cognac kleur, een houten armbandje. Ton en Janny ook met zo'n tas in een iets donkerder kleur, en Janny nog met een handtas. Dus er moest weer gepind worden, anders konden we niet meer eten. We hadden iets kunnen verzinnen, want ze staan hier ook met van alles om aan geld te komen. Een man met een box, vreselijke muziek probeert daarop te dansen. Een andere man met een zelfgeknutselt gitaartje doet of hij de sterren van de hemel speelt. 2 mannen tingelen op 1 of ander gitaartje en een tamboerijn, zo'n 1 minuut en gaan dan met de pet langs. Dus had voor ons ook niet moeilijk geweest om iets te verzinnen...
Maarre pinnen gaat sneller🤣 Met zn 4en 2 pizza's op, en daarna nog maar even aan het zwembad van de zon genieten.
De zeemeeuwen gierde om ons heen en namen ook een plons in het zwembad.... En toen werd het tijd om de koffers te pakken en alles plus aankopen erin te proppen. Allebei net aan qua kiloos. Voor de laatste keer naar de Medina om een hapje te eten, een ijsje en een nos nos te nemen. Op tijd onder de wol, 4.00 worden we opgehaald om naar Marrakesh airport te worden gebracht. Een ritje van rond de 2 1/2 uur....En dan het vliegtuig van 10.15 als het allemaal op schema loopt. We wachten af. Voor nu slaap lekker!!😴😘