Dag 14, zaterdag 12 sep

13 september 2020 - Otranto, Italië

Alweer een dag voorbij...gaat nu snel. Rond 9 genoten wij van een heerlijk ontbijtje. Hier op de agriturismo worden een hoop dingen zelf gemaakt. Ricotta, mozzerella etc...Een zelf voorzienend bedrijf....Er was heel keus. We komen allemaal met extra kilo's naar huis🙄 Na het ontbijt gingen we een paar km verder op kijken. Lago di Bauxite!!  Een soort bauxietmeer met rood steen en in het midden prachtig blauw/groen water. Het bauxietmeer ligt tussen de vuurtoren van Punta Palascia, in de directe omgeving van Monte Sant'Angelo en Otranto en is ontstaan ​​op de plek waar ooit de bauxietgroeve stond, mooi...je snapt bijna niet zoiets ontstaan is....na dit alles bekeken te hebben gingen we verder naar Grotta della Poesia.  Roca ligt tussen San Foca en Torre dell'Orso en wordt gekenmerkt door een kust met kliffen en kleine inhammen. Je kon daar van een hoge rots het water in springen. Geen van ons vieren zag dat zitten, je zal toch verkeerd springen, pfff. Maar wat een prachtig uitzicht!!! Tegen half 3 weer terug en wat gegeten. Daarna even lekker bij het zwembad. S'avonds naar Otranto om een hapje te eten, de stad te bekijken en wat foto's te maken. Al die overgebleven oudheden. Het blijft prachtig om daar naar te kijken....

1. Gerda:
    13 september 2020
    Leuke verhalen en wat zien juliie veel! Gelukkig ook genoeg tijd voor ontspanning 😉. En boeiend dat dat wat extra kilo's oplevert. Geniet ervan!!
  2. Sylvia, Reinoud, Ton en Janny:
    Echt prachtig hier!! Een aanrader....en na de vakantie weer rustig aan met eten. Alles is ook zo lekker hier.. 😆